Selasa, 31 Desember 2013

Browse Manual » Wiring » » » » » » » Hillary Clinton Dikejarkan ke Rumah Sakit

Hillary Clinton Dikejarkan ke Rumah Sakit


  31 Desember 2012  
  

 Hillary Clinton Dilarikan ke Rumah Sakit
AP/Susan Walsh/bo

WASHINGTON--MICOM:Setiausaha Negara   Amerika Syarikat Hillary Clinton dilarikan ke rumah sakit, kerana mengalami penyempitan pembuluh darah, setelah sebuah insiden beberapa minggu lalu.
Belum lama di bulan ini, Clinton mengeluh sakit kerana bakteria busuk pada lambung yang berujung pada pingsan dan gegar otak. Tapi Kemenlu AS menegaskan dia akan pulih pulih dan bekerja kembali Isnin ini.
"Para doktor Clinton menemukan telah terjadi penyempitan pembuluh darah yang berakar dari gegar otak yang dideritanya beberapa minggu lalu," kata pejgawai senior Kementerian Luar Negeri AS Philippe Reines.
"Dia diubati dengan antikoagulan dan berada di Rumah Sakit Presbyterian New York sehingga para doktor boleh memonitor pengubatnnya dalam 48 jam ke depan," katanya lagi.
Clinton, 65, tidak bekerja lagi semenjak kembali dari lawatan luar negerinya pada 7 Disember, namun pembantunya menyebut dia bekerja dari rumah.
Ketakmunculannya di depan publik belakangan ini membersitkan kecurigaan dari sejumlah pengkritiknya bahawa dia mencuba menghindari dengar pendapat dengan Kongres mengenai serangan maut ke Kedutaan Besar AS di Libya beberapa bulan lalu. (Ant/OL-10)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar